Citromkrémes cupcake

Ez a legtökéletesebb nyári sütemény, könnyű, nem túl édes, így nagyjából mindenki kettesével ette. :) Még tavaly nyáron készült, a diplomámat ünnepeltük a családdal. Idén biztos, hogy újra elkészítem, már van ötletem arra, hogy miként csavarok rajta még egyet! :) Ha van egy kis időtök, próbáljátok ki!

A tésztát Falusi libáktól vadásztam, a lemon curd receptje Zamat és illaté, én csak sütöttem,töltöttem, díszítettem.

(És egy lendülettel majdnem felgyújtottam anyám tűzhelyét, de legalább leolvasztottam a gombok felét róla, tapasztalat: a grill funkció és a melegen tartás szimbóluma megkopva már nem is annyira különbözik, de csukott sütőajtó mellett egészen más az eredménye :( )

A citromkrémhez a tojást és a cukrot habosra verjük, majd hozzákeverjük a lágy vajat. A citromok lereszelt héját és kifacsart levét hozzáadjuk, majd gőz felett, vagy kis lángon addig főzzük, amíg elkezd besűrűsödni. Ekkor hozzáadjuk a kevés vízzel elkevert keményítőt, egy-két percig még főzzük vele, majd kihűtjük.

A tésztához az egész tojásokat habosítjuk, majd mellékeverjük az összes folyékony alapanyagot és a cukrot. Ha ez már elkeveredett, akkor apránként hozzáadagoljuk a sütőporos, szódabikarbónás lisztet. 180 fokos előmelegített sütőben körülbelül 20 percig sütöttem, amíg halványbarnák lettek a citromos tortácskák.

Amikor minden kihűlt, a sütemények közepébe kávéskanállal egy lyukat vájtam, amit megtöltöttem sűrű lemon curddel. A betöltés után maradt sűrű citromkrémet fellazítottam egy kis tejszínhabbal, majd habzsákba töltöttem és ezzel a citromos habbal és cukorgyöngyökkel díszítettem a cupcake-ek tetejét.

Ebből sem maradt, úgyhogy másnap reggel még dupláznom kellett a tésztából, hogy tudjak vinni kóstolót azoknak a családtagoknak is, akik nem tudtak eljönni. :)

Hozzávalók 24 cupcake-hez:
A tésztához:
2 és 1/2 bögre liszt
2 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
4 egész tojás
1 és 1/2 bögre cukor
1 bögre olaj
1 bögre tej
1 citrom leve /elhagyható/
A krémhez:
2 citrom leve és héja
20 dkg cukor
5 dkg vaj vagy margarin
3 tojás
1 evőkanál étkezési keményítő

2 dl habtejszín
2 csomag habfixáló
a díszítéshez gyöngyházszínű cukorgyöngy

Címkék: